Wednesday 2 May 2012

kenangan aku di himpunan bersih 3.0



assalamualaikum wbt...ya Allah...sudah lama sih ku tidak mengupdate blog aku nih..hahahha...ookk..skg ni aku nk ctekan kenangan aku di himpunan bersih 3.0...hahahaha..agak menyeronokan ...pada 28 april 2012..aku dan pakcik aku dan kwn2 dy..gmba kt sblh 2..hahaha...kmi mendarat di stsn lrt msjd jamek...dlm kol 12 lbh tu..kami menyorakan bagi membangkitkan semangat pesrta2 bersih utuk memasuki ke dataran merdeka...ramainy org..x tau nk ckp cmne...fuuhh..dasyat kot....tgk la sndri gmbr 2...hahahaha.....pnuh kn org....kmi agk kpntn...kmi pun duduk di tgh2 jln....nme pn dduk bantah.....tidak lama kemudian..dalam kol 3 lbh...FRU mula menembak gas pemedih mata kepada pesrta..emm...aku pn kne jgk...x tw la nk ckp..pedihnya..hnya Allah je la yg tw.....aku brsbr je laaa....aku lari menyorok di bwh tngga LRT..alhamdulillah...slmt skt dri asap..dari situlah aku brknln dgn seorang kakak ni...bdk ukm..cian dy..dy brpch ngn adk ngn kwn2 dy..x tw kmne...aku temnkn dy..rmai jgk yg duk bwh tgga 2....x lme lps 2..polis ngn geng2 depa npk plk kami..pas 2 suh kua...yg den x puas atyny...ckp la elk2...x yh la nk tgkng2...aku x ksh la kne tgkng ke ap ke...tp ngn pmpuan 2...cbe la hrmat skt..kte sbgai llki ..kne jge wanita...bkn wt yg bkn2...ap la nk jd...aku pun kua la ngn akk 2..aku mnyrok la kt kdai pkck yg bkk kt ctu..alhamdulillah kmi x trtgkp...tp hmpir2 tgkp...hehehehe...aku lpk kt ctu cmpai kol 5 lbh ngn akk 2...lme kot ak ngn akk 2...hehehe..azan asr brkmndg...alhamdulillah..dgn bantuan polis bantuan..mereka mmberi ruang kpd psrta2 brsih msok ke dlm stsn LRT dgn prcuma...alhamdulillah...kami slmt mlrikn diri..aku trus mnuju ke kl sntral utk mnghntr akk 2 kt sne...akk 2 dh nk blk ukm...emmm..agk sdh jgk laaa...dy jpe jgk kwn2 dy kt sne...kmdian..kmi mle brpsah...n then...kakak 2 bg jgk no dy kt ak...hehehe....hahaha..aku ase cte ak ni agak tggng langgng kn..hahaha..lntk laaaa..alhamdulillah..aku slmt dri pngkpn polis2 yg agk smseng taik kucing...hahahaha...ak bg tgk gmbr ank muda..hnsm gle..hahahha..ookkk...bye2...


hahahaha...hnsem kn....

No comments:

Post a Comment